buitenlandse recepten

Hier kun je alles plaatsen wat oorspronkelijk niet uit de Nederlandse keuken komt.
Plaats reactie
Gast

buitenlandse recepten

Bericht door Gast » 27-10-2012 19:38

.Hier het recept van Caldo;

Nodig: stuk hamvlees ,bijv.hips of varkenslapjes,spaanse worstjes ,ik koop ze bij de poulier maar ik denk dat ze ook bij turkse winkels te koop zijn of in spaanse voedingswinkels,
stukjes kip ,mag pootje of filet of drumsticks zijn .Ik reken ongeveer voor ieder een stukje per vlees soort naar keuze.'Kikkererwten mag uit pot of blik mag ook vers , dan wel weken een avond van te voren,6 grote aardappelen en een witte kool.vandaag heb ik ook linzen er in gedaan maar hoeft niet.Je kunt ook spitskool of groene kool gebruiken.

Neem extra grote pan en doe al het vlees in de pan ,even in de worstjes met een vork prikken zodat de sappen in de soep komen en vul 3/4 de pan met water ,zeezout en 2 soeptabletten naar smaak toevoegen .Als je verse linzen gebruikt kunnen die er ook bij. als je opgewelde kikkererwten gebruikt ook nu erin doen.
Snij dan de kool in stukken en schil de aardappels en snij ook in stukken

Laat het vlees goed doorkoken en doe dan de kool erbij.als de kool gaat slinken de aardappels ook erbij .
spoel de linzen en kikkererwten als je uit pot gebruikt even laten meekoken ,ik laat het altijd op een zacht vuurtje ongeveer half uurtje staan .Je kunt er stokbrood bij nemen maar hoeft niet dit eten voet genoeg ,als je overhoudt ,op een koele plaats met een schijne deksel op de pan laten staan en niet te lang opwarmen .eet smakelijk en succes

Gast

Bericht door Gast » 28-10-2012 00:47

Ziet er lekker uit, ben gek op (bijna) alles wat buitenlands is. Maar niet erg EKPW proof dus met die aardappelen. :lol:

Gast

Bericht door Gast » 28-10-2012 11:22

Lil@ schreef:Ziet er lekker uit, ben gek op (bijna) alles wat buitenlands is. Maar niet erg EKPW proof dus met die aardappelen. :lol:
Moet een keer kunnen ,de volgende dag weer koolhydrt arm eten .
Ik geniet er wel van ,en let wel op die koolhydrt dan neem ik minder aardappelen.maar mannetje geniet er nog meer van ,ik maak het hooguit 2x per jaar voor hem speciaal ,liefs heeft hij dan ook nog varkenspootjes erin maar die krijgt hij niet van mij :lol: :lol:

Ditta
Berichten: 2206
Lid geworden op: 03-11-2011 19:13

Bericht door Ditta » 28-10-2012 18:39

apart soepje Sonja. Is het een Spaans recept?
groetjes Ditta

Gast

Bericht door Gast » 31-10-2012 15:41

Jadisi schreef:apart soepje Sonja. Is het een Spaans recept?
ja het is een spaans recept en zo heb ik er nog meer ,als ik heel veel tijd heb zal ik eens opschrijven hoe je de echte tortilla`s maakt.

Gast

Bericht door Gast » 30-07-2013 21:48

Ik reageer even hieronder, maar ik kan deze gerechten gewoon openen? Misschien was het euvel alweer verholpen?

Ditta
Berichten: 2206
Lid geworden op: 03-11-2011 19:13

Bericht door Ditta » 10-09-2013 22:43

Dit is nu gewoon te openen high5
groetjes Ditta

Gast

buitenlandse recepten

Bericht door Gast » 11-09-2013 12:33

Nou ik zal eens gaan opschrijven hoe wij een echte spaanse tortilla maken :

NODIG; voor 2 volwassen personen

5 eieren,5 middelgrote aardappelen ,twee klein uitjes ,olie ,zout ,peper ,beetje verse peterselie ,en ham,mag gekookte of rauwe zijn.er kan ook een chirizo worstje in als je dat lekker vindt.

schil de aardappelen,was ze en snipper ze dan zeer fijn,best veel werk maar hoe dunner hoe beter,ui pellen en ook zo klein mogelijk snipperen ,peterselie ook fijn snipperenen alleen de blaadjes gebruiken,wanneer je ham/of worstjes gebruikt ook die zo klein mogelijk snijden.
Dit zijn de voorbereidingen.

Neem nu een grote ,anti aanbak koekepan en doe daar een goede scheut olie in ,bak daar de aardappels en ui samen in tot goed glazig ,nog niet tot geheel gaar zijn toe.
Neem dan een grote schaal ,ik gebruik altijd de grote slakom van plastic,doe daar de ham ,worst ,zout en peper naar smaak en de peterselie in ,vergeet niet een paar keer met een houten lepel de aardappels en ui te roeren .
kluts de eieren goed doorelkaar en doe het dan in de grote kom bij die andere ingrediËnten.even doorroeren .Als de aardappels goed zijn ze met een spaander uit de koekenpan halen zodat het vet niet mee gaat ,(dit vet even in een kopje bewaren),en doe de aardappelen en ui bij de andere dingen in die slakom,weer even doorroeren zodat het ei goed vermengd met alles.
Zet dan weer de koekenpan op het vuur en gooi een paar druppeltjes van de olie die je appart gehouden hebt in de pan en als heet is doe je de gehele inhoudt van de slakom in de pan ,net als een pannekoek lekker bruin laten worden,let op dat het niet aanbrand,neem dan een groot bord ,eentje die de gehele koekenpan bedekt ,leg hem op zijn kop erop en boven het aanrecht in zijn geheel omdraaien,voorzichtig dat je je niet verbrand met het omdraaien.
Maak koekenpan even droog met een stuk keukenpapier ,weer op het vuur,doe weer een beetje olie erin en schuif dan voorzichtig de tortilla nogmaals in de koekenpan terug om de andere kant bruin te bakken .Als ook die kant lekker bruin is neem je een groot bord ,leg daar een servet of stuk keukenrol op en schuif dan de tortilla daar op ,dat papier is om het overtollige vet op te zuigen. Je kunt dit koud als een traktatie maken bij een feestje of als een maaltijd met salade bijvoorbeeld.Ook als lunch maar dan kan het ook als het nog warm is.
Veel succes en smakelijk eten .

Gast

Bericht door Gast » 11-09-2013 15:10

het ziet er heerlijk uit Sonja, als de kids weer eens bij opa zijn ga ik het eens proberen!

Plaats reactie